Thais restaurant Silk & Spice: meer vorm dan inhoud

Silk & Spice 
6 Rue Mandar, 75002 Paris, Frankrijk
Tel.:  0144.88.21.91
Metro: Etienne Marcel
Keuken: Thais
Prijs: 50 €
Beoordeling: 7/10

In mijn laatste artikel op deze blog had ik het over mijn Californisch nichtje Nora (zie haar bespreking van de Experimental Coctail Bar in Parijs).  Ik wil nog even op haar terugkomen. Op iets dat zich een tien jaar geleden afspeelde. Ze had van school een opdracht gekregen: alle kinderen uit de klas moesten een fictief persoontje, Silly Sally, opsturen naar een familielid of vriend, die ergens ver weg woonde. De vraag was of ik Silly Sally wilde ontvangen en met haar iets wilde doen, en hier dan over wilde berichten. Dat vond ik een leuk idee en ik maakte een kort verhaal over hoe Silly Sally bij mij na een lange vliegreis aankwam. Dat ik haar het huis liet zien en dat we een wandeling door de tuin maakten. We ontmoetten er de tuinman, die net kiwi’s aan het plukken was. We namen een mandje met kiwi’s mee naar binnen en maakten er die middag kiwi-jam van. Ik stuurde het verhaaltje samen met enkele tekeningen en de jam naar Nora. Later vertelde ze me dat de onderwijzer het boekje voorgelezen had in de klas en dat hij speciaal brood was gaan kopen, om de kinderen van de kiwi-jam te laten proeven. En wat vonden de kinderen van de kiwi-jam? Ze vonden het niet zo lekker!

Het verhaal komt mij terug in herinnering door de associatie van de namen Silly Sally en Silk & Spice. Maar ook omdat de vorm het in beide gevallen haalde boven de inhoud. Het verhaaltje was misschien wel aardig, maar de jam smaakte minder lekker dan de kinderen zich voorgesteld hadden. Met Silk & Spice is het een beetje hetzelfde. De naam is mooi gevonden. De website van dit Thaise restaurant is werkelijk heel goed gemaakt. De inrichting van het restaurant is strak en smaakvol. Op tafel grote witte orchideeën, servetten op oosterse manier gevouwen, de ceramieken borden decoratief. Maar dan begin je te eten. Het is zeker niet slecht, dat zou een verkeerd beeld geven van het restaurant. Wat op je bord ligt, ziet er allemaal heel verzorgd uit. Maar het is minder lekker dan je zou verwachten. Er wordt heel veel met sojasaus gewerkt en dat maakt de schotels te machtig, naar mijn smaak. De bediening is professioneel, maar afstandelijk. Hier gaan eten is zeker geen slechte ervaring. Het is een restaurant dat bijzonder goed georganiseerd is, met veel oog voor detail, maar met iets te veel nadruk op het decorum, ten koste van de maaltijd. Een ander klein minpuntje voor wie hier gevoelig voor is: het is er bijzonder donker, je kunt amper de kaart lezen en je ziet niet goed wat er op je bord ligt.

Geef een reactie

