Vers van de pers: Chanson, een gezongen geschiedenis van Frankrijk van Bart van Loo

bartvanloo“Chanson bevat een hoogst originele en vermakelijke alternatieve geschiedenis van Frankrijk aan de hand van de bekendste Franse chansons. Zo dolt Serge Gainsbourg met de Marseillaise, belandt Vanessa Paradis in de Eerste Wereldoorlog en opent Claude François het merkwaardigste discobal uit de geschiedenis. Bart Van Loo wandelt door de straten van Parijs, laat chansons in zijn hoofd weerklinken en brengt de Franse geschiedenis swingend tot leven,” aldus de tekst op de website van Belg Bart van Loo over zijn nieuwste uitgave.

Naast het boek verschijnt er een dubbele CD, een radioreeks, een Parijsreis, causeries en extra’s. Meer hierover op de site: http://home.scarlet.be/bartvanloo.info/boeken-chanson-dubbelcd.html

Er is ook een avondje met Bart van Loo samen met Philip Freriks in Nederland gepland door de Avro, 29 september. Meer hierover op:  http://blognostrumuva.wordpress.com/tag/bart-van-loo/

 

2 reacties op Vers van de pers: Chanson, een gezongen geschiedenis van Frankrijk van Bart van Loo

  1. Beste Bart,

    Ik ben al vanaf mijn geboorte bekend en fan van la chanson française, al 58 jaren dus. Ik geef lezingen, cursussen hierover, en coach vaak muzikanten en zangers in dit repertoire vanuit mijn boeken-, oude partituren- (petits formats) en grammofoonplatenverzameling. Je bent de eerste Nederlandstalige die ik “ontmoet” die hiermee bezig is en daar een mooi boek over geschreven heeft. Chapeau! Ik hoop contact met jou te krijgen via deze weg. Reden? L’union fait la force! Ik houd veel van onze Europese cultuur en van zoals die zich in Parijs heeft ontwikkeld, en ben zeer onder de indruk van de Belgische rol daarin op muzikaal gebied. Ik werk samen met Fernand Huard, een chansonnier die met Philip Freriks op het podium stond een aantal jaren geleden. Ik hoop samen met hem onder de naam “Les Marginaux de la Chanson het een en ander te bereiken. Maar wat mij bij deze interesseert is een gelijkgestemde te ontmoeten!

    Vriendelijke groeten, en ga door!

    Pol.

    P. Corten
    Zuilenstraat 52
    3512ND UTRECHT
    telefoon: 030-2340079
    email: pocoduclo@kpnmail.nl

Geef een reactie

