Nederlandstalige boeken over de kunst in het Louvre

Hoofdingang van het Louvre

Er is geen reisgids over Parijs die niet het Louvre behandelt. Maar de informatie die je hierin vindt, schiet meestal tekort. Ik vroeg mij af of er geen uitgebreidere informatiebronnen waren. Een lange dag heb ik me bezig gehouden met te kijken welke boeken er over het Louvre bestaan en waar je ze kan kopen. Nederlandstalige boeken, want dat leest gemakkelijker.

Het grootste deel van de lijst bestaat uit kunstboeken, maar er zitten ook enkele andere boeken tussen, een historische roman, een stripverhaal of kinderboek. De boeken zijn niet geordend naar thema of soort, maar staan in chronologische volgorde, de meest recente bovenaan.

Per boek worden een aantal verkopers opgegeven. Soms gaat het om verkopers van nieuwe boeken, soms tweedehands. Het is onmogelijk alle verkopers op te geven, dus het is een lijst gemaakt op basis van hetgeen ik op mijn weg tegenkwam. De prijzen zijn deze van toepassing op het moment van het schrijven van het artikel. Linken, voorraad en prijzen zijn natuurlijk onderhevig aan veranderingen. Check de website van de verkoper voor meer en meest geactualiseerde informatie.

Boeken over de Mona Lisa heb ik eruit gelaten, omdat het er teveel zijn. Ze kunnen het voorwerp uitmaken van een aparte lijst.

Klik op volgende link om de lijst in Pdf-formaat te consulteren: Nederlandstalige boeken over het Louvre

Geef een reactie

