Restaurant Jamin: uitstekende verfijnde Franse keuken in een elegant decor

Jamin
32, Rue de Longchamp, 75116 Paris
Tel. 01 45 53 00 07
Metro: Trocadéro-Boissière
Keuken: verfijnde Franse keuken
Prijs:  60 Euro
Beoordeling: 8,5/10


In de Michelingids van 2007 staat op dit adres een Antilliaanse restaurant met de naam “La table de Babette”.  Ik wilde eens een andere keuken proberen en reserveerde hier een tafel. Op weg er naartoe vond ik de straat niet meteen. Toen ik een jogger naar de weg vroeg, zei hij me dat hij eigenlijk die avond daar ook had willen eten, maar om een of andere reden was dat niet doorgegaan. Op mijn vraag of het er lekker was kon hij niet antwoorden, want hij was er nog nooit geweest. Hij zal er ook niet meer naartoe kunnen gaan, want eenmaal voor de deur merkte ik dat het restaurant ondertussen van naam was veranderd. Het heet nu Jamin. Het heeft niets meer met de Antillen te maken, want het is nu een heel elegant Frans restaurant met het prestige dat bij het 16e arrondissement hoort.

De inrichting van Jamin is elegant, stijl Flamant. Het cliënteel bestaat hoofdzakelijk uit Fransen op leeftijd. Bijna alle mannen waren in pak en das (maar dit is niet verplicht), zelfs als ze privé dineren.  Naast mij een bejaard echtpaar met een braaf schoothondje. Dus, sjiek maar een hondje  mag toch binnen. Het eten is uitstekend in alle opzichten: presentatie, smaak, bereiding,… nergens iets op aan te merken. De keuken is Frans, maar met een moderne afwerking, met minder room en boter. De foto’s op de website van het restaurant geven de werkelijkheid weer. De bediening is professioneel, attent en persoonlijk. Een absolute aanrader zowel voor het interieur, het eten als de bediening, tenzij je niet houdt van de stijve, burgerlijke sfeer die er hangt. De verhouding prijs/kwaliteit is er!

Geef een reactie

