Zin een gek theepartijtje… in Parijs?

“Neem wat meer thee, liefje “zei de Maartse haas heel hartelijk tegen Alice.
“Maar ik heb nog niets gehad,”antwoordde Alice beledigd, “dus kán ik niet meer nemen.”
“Je bedoelt dat je niet MINDER kan nemen,” zei de gekke hoedenmaker. “MEER dan niets kan je altijd nemen.”

Je herkent het fragment. Het komt uit het boek Alice in Wonderland, hoofdstuk 7, Het gekke theepartijtje. Wil je zelf zo’n vreemd theepartijtje meemaken? Ga naar het café Le Loir dans la Théière, De Hazelmuis in de Theepot. Al meer dan dertig jaar is deze op het boek van Lewis Caroll geïnspireerde tearoom een instituut in de Marais. Je vindt hier overheerlijke clafoutis met kersen, citroen met meringue, cheesecake met rode vruchten en coulis… Wel niet te laat op de middag gaan, want dan is het lekkerste gebak al op.  

Deze informatie heb ik uit het tijdschrift Vivre Paris nr.4 gehaald. Zelf ben ik er nog niet naartoe geweest. Op internet zijn de meningen over deze tearoom meestal laaiend enthousiast, hoewel sommigen klagen over de drukte en de slechte bediening. Maar zelfs als het tegenvalt, kun je nog altijd in Alice’s stijl zeggen: “Dit is het stomste theepartijtje waar ik in heel mijn leven naartoe ben geweest!’

Adres: 3, rue des Rosiers, 75004 Paris
Openingsuren: maandag tot vrijdag van 11u30 tot 19u. Zaterdag en zondag open vanaf 10u.

Geef een reactie

